Hom
coneix la tesi de Gardner referent a les intel·ligències múltiples, en aquest
sentit, dos dels principals trets que s’extreuen dels postulats gardnerians en
concordança a la teoria de múltiples intel·ligències, són la personalització i
la pluralització.
Dins
aquest marc, Gardner (2011) apunta que la personalització (o individualització)
suggereix que, atès que els éssers humans tenen la seva pròpia configuració
única d'intel·ligències, cal tenir en compte aquesta configuració a l’hora
d’ensenyar. Així doncs, des d’aquesta perspectiva hem d'ensenyar a les persones
de manera que puguin aprendre per la qual cosa cal avaluar d'una manera que els
permeti mostrar el que han après.
En aquest sentit, es fa evident que tal com
apunta Arnaiz (1997)“l’ensenyança s’ha d’adequar
al mode i manera que permet a cada alumne particular progressar en funció de
les seves capacitats, siguin o no les seves necessitats especials”
Us deixo les reflexions de
Martí Teixidó entorn la personalització.
Enllaç al seu bloc: EducacióComunicActiva
Arnaiz
Sánchez, P. (1997). Innovación y diversidad; hacia nuevas propuestas didáctica
en Torres González (Coord.) La Innovación de la Educación especial. Jaén:
Universidad de Jaén
Gardner,
H. (2011). Frequently asked questions-multiple intelligences and related
educational topics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada