dimecres, 8 de març del 2017

Personalització de l'aprentatge

Hom coneix la tesi de Gardner referent a les intel·ligències múltiples, en aquest sentit, dos dels principals trets que s’extreuen dels postulats gardnerians en concordança a la teoria de múltiples intel·ligències, són la personalització i la pluralització.
Dins aquest marc, Gardner (2011) apunta que la personalització (o individualització) suggereix que, atès que els éssers humans tenen la seva pròpia configuració única d'intel·ligències, cal tenir en compte aquesta configuració a l’hora d’ensenyar. Així doncs, des d’aquesta perspectiva hem d'ensenyar a les persones de manera que puguin aprendre per la qual cosa cal avaluar d'una manera que els permeti mostrar el que han après.

 En aquest sentit, es fa evident que tal com apunta Arnaiz (1997)“l’ensenyança s’ha  d’adequar al mode i manera que permet a cada alumne particular progressar en funció de les seves capacitats, siguin o no les seves necessitats especials”

Us deixo les reflexions de Martí Teixidó entorn la personalització.
Enllaç al seu bloc:  EducacióComunicActiva  

Arnaiz Sánchez, P. (1997). Innovación y diversidad; hacia nuevas propuestas didáctica en Torres González (Coord.) La Innovación de la Educación especial. Jaén: Universidad de Jaén
Gardner, H. (2011). Frequently asked questions-multiple intelligences and related educational topics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada