Ahir
vam rebre la visita de la tutora d’una aula UEECO a un CEIP de Maó, abans de
realitzar la meva reflexió entorn a tot el que es va comentar, cosa que faré a la
següent entrada, m’agradaria exposar quin és el marc normatiu per posar-nos en
context.
Article
13. Atenció a la diversitat del Decret 67/2008, de 6 de juny de 2008, pel qual
s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de l’educació infantil,
l’educació primària i l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears,
exposa que s’entén per alumnat amb necessitat específica de suport educatiu
- L’alumnat amb necessitats educatives especials que requereix, durant un període d’escolarització o durant tota l’escolarització, determinats suports i atencions educatives específiques derivades d’una discapacitat, de trastorns greus de conducta o emocionals o de trastorns generalitzats de desenvolupament.
- L’alumnat amb dificultats específiques d’aprenentatge causades per trastorns de l’aprenentatge, trastorns per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat i trastorns greus del llenguatge.
- L’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.
- L’alumnat amb un desfasament curricular de dos o més cursos per condicions personals greus de salut o derivades de factors socials, econòmics, culturals, geogràfics i ètnics.
- L’alumnat d’incorporació tardana al sistema educatiu
L’article
24.1 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 7 d’abril de 2016 que
regula el procés d’adscripció, admissió i matriculació d’alumnes als centres
sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle
d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria,
batxillerat i educació especial de les Illes Balears. Esmena:
L’escolarització
dels alumnes amb necessitats educatives especials es durà a terme en unitats i
centres docents ordinaris i, excepcionalment, en unitats educatives
específiques en centres ordinaris (aules UEECO)
L’article
28. del Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’Atenció a la Diversitat
i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb
fons públics ens orienta sobre quins són els destinataris de les aules UEECO
Els
alumnes que presenten necessitats educatives especials associades a
discapacitat psíquica moderada amb trastorn de personalitat o sense, a
trastorns greus del desenvolupament, a discapacitat motriu severa o a
pluridiscapacitats, que han de menester suports molt individualitzats i específics,
així com adaptacions curriculars significatives en pràcticament totes les àrees
curriculars, i estratègies educatives molt diferenciades de la resta d’alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada