dilluns, 20 de març del 2017

Arribar a la inclusió

Com arribar a la consolidació de la pràctica inclusiva?
D’acord amb Muntaner, Rosselló i De la Iglesia (2016: 36-37) cal:
  • “Entendre la diversitat com un fet natural entre les persones de qualsevol grup sense establir categories, ja que en fer això s'afegeix una variable de valor, on uns guanyen i uns altres perden. La pràctica inclusiva accepta la realitat i les característiques de tots els seus alumnes des d'una mirada positiva.
  • El reconeixement explícit de la riquesa inherent a la diversitat, condueix a plantejar l'objectiu d'una actuació educativa centrada no en la persona i les seves característiques, sinó en les condicions i oportunitats que se li ofereixen. La nostra actuació té com a objectiu modificar l'entorn perquè tots puguin aprendre al màxim de les seves possibilitats, valorant els seus aprenentatges i treballant des de l'acceptació incondicional de les capacitats de tots els alumnes.
  • Les pràctiques inclusives es fonamenten en l'aplicació d'agrupaments heterogenis, on es reflecteix la diversitat real present en tots els grups i la incorporació natural dels suports necessaris per garantir la igualtat d'oportunitats de tots els alumnes sense excepcions.
  • Finalment, les pràctiques inclusives compleixen tres condicions clau: garanteixen la presència, la participació i l'aprenentatge de tots els alumnes en totes les propostes que es fan a l'aula i a l'escola.”




Muntaner, J. J., Roselló, R. M., & De la Iglesia, B. (2016). Buenas prácticas en Educación Inclusiva. Educatio Siglo XXI, 3(1), 31-50. Disponible a: enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada