dimecres, 1 de juny del 2016

Intel•ligències múltiples II

Com treballar les intel·ligències múltiples a l'aula?




Intel·ligència
Activitats adients per potenciar-la o desenvolupar-la
Lingüística
Lectures, narració de contes, diàlegs, debats, teatre, escriure històries, descriure llocs i persones, fer un diari, programes de ràdio, entrevistes
Lògica matemàtica
Jocs de càlcul mental, problemes d’enginy i resolució de problemes (amb una o més solucions), trencaclosques lògics, dissenys de taules i gràfics
Espacial
Activitats  relacionades amb l’art, elaboració i posterior utilització de  mapes.
Cinètica- corporal
Esports, jocs tradicionals i populars de tipus més físic, dramatitzacions, teatre, danses (de diferents cultures), treballs manuals, iniciar la lectura del Braille, costura, mímica.
Musical
Escoltar tot tipus de melodies i cançons, cantar, tocar instruments, identificar sons ambientals, fer acompanyaments,
Naturalista
Sortides al camp, tallers de reciclatge, projectes d’investigació, reconeixement i classificació d'espècies, experiments, plantes i mascotes a l’aula,  educació ambiental.
Interpersonal
Redacció de diaris, tutoria entre iguals, aprenentatge cooperatiu, treball en equip,  mediació escolar, resolució positiva de conflictes, educació intercultural
Intrapersonal
Instrucció individualitzada, activitats d’autoestima, empatia, gestió d’emocions i sentiments, autoavaluació, diaris personals, portafolis, destreses de concentració.
Activitats per fer a l’aula. Realitzada a partir de Gómez  (2009:133-137)

1 comentari:

  1. Molt interessant, aquesta temàtica, cal treballar les intel·ligències múltiples des de l'escola.

    ResponElimina