Intel·ligència
|
Activitats adients per potenciar-la o desenvolupar-la
|
Lingüística
|
Lectures, narració de contes, diàlegs,
debats, teatre, escriure històries, descriure llocs i persones, fer un diari,
programes de ràdio, entrevistes
|
Lògica matemàtica
|
Jocs de càlcul mental, problemes d’enginy i
resolució de problemes (amb una o més solucions), trencaclosques lògics,
dissenys de taules i gràfics
|
Espacial
|
Activitats
relacionades amb l’art, elaboració i posterior utilització de mapes.
|
Cinètica- corporal
|
Esports, jocs tradicionals i populars de
tipus més físic, dramatitzacions, teatre, danses (de diferents cultures),
treballs manuals, iniciar la lectura del Braille, costura, mímica.
|
Musical
|
Escoltar tot tipus de melodies i cançons,
cantar, tocar instruments, identificar sons ambientals, fer acompanyaments,
|
Naturalista
|
Sortides al camp, tallers de reciclatge,
projectes d’investigació, reconeixement i classificació d'espècies,
experiments, plantes i mascotes a l’aula,
educació ambiental.
|
Interpersonal
|
Redacció de diaris, tutoria entre iguals,
aprenentatge cooperatiu, treball en equip,
mediació escolar, resolució positiva de conflictes, educació
intercultural
|
Intrapersonal
|
Instrucció individualitzada, activitats
d’autoestima, empatia, gestió d’emocions i sentiments, autoavaluació, diaris
personals, portafolis, destreses de concentració.
|
Activitats per fer a l’aula. Realitzada a
partir de Gómez (2009:133-137)
Molt interessant, aquesta temàtica, cal treballar les intel·ligències múltiples des de l'escola.
ResponElimina