Daredevil (ceguesa)
Eco (sordesa)
Jericho (mut)
Charles Xavier (discapacitat motora)
Legion (TEA)
Tal com apunta Segovia (2012) el còmic destaca per la
seva versatilitat entre els diversos mitjans de comunicació que permeten la
creació de narracions amb imatges en la infància, atès que el seu material
expressiu es basa en el dibuix i l'escriptura sense necessitat d'acudir a
instruments tecnològics sofisticats per a la producció del discurs.
En aquest sentit, d’acord amb Pomares (2014) dins l’aula
podem presentar alguns personatges de còmics amb algun tipus de discapacitat,
ja que els infants amb necessitats educatives especials precisen models amb els
quals identificar-se, així com sentir-se representats i valorats. S'alegren de
poder estar representats per personatges com els superherois caracteritzats per
la seva fortalesa, capacitat d'ajuda i de vèncer als malvats en la ficció.
Pomares Puig, M. P. (2014). Narración gráfica e
inclusión. Un recorrido del álbum ilustrado al cómic para integrar la discapacidad.
Segovia Aguilar, B. (2012). La adquisición de la
competencia narrativa a través del cómic en la Escuela Primaria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada