dimarts, 7 de juny del 2016

Dificultats d'aprenentatge en matemàtiques (DAM)


Qui són els alumnes amb DAM?
 “estudiants amb un nivell d'intel·ligència normal, que no presenten cap altra síndrome o dèficit que expliqui el seu baix rendiment en matemàtiques, però que malgrat això segueixen trobant dificultats intrínseques per a l'acompliment matemàtic” (Tàrraga, 2012)



Santiuste i González-Pérez (2005) estableixen les dificultats més comunes d’aquests infants:
  • No establir la relació número /objectes.
  • No comprendre que un sistema de numeració està format per grups iguals d’unitats que donen lloc a unitats d’ordre superior.
  • No comprendre el valor posicional de les xifres dins d’una quantitat.
  • No descobrir la relació dels nombres dins d’una sèrie
  • Mostrar alteracions en l’escriptura dels nombres (omissions, confusions, reiteracions, escriptura de nombres en mirall o invertits, etc.)
  • Manifestar dificultats en l’estructura espacial de les operacions o en la comprensió de les accions correctes que ha de realitzar.
  • Confondre els signes. 
  • No conèixer les operacions necessàries per resoldre un problema.
  • No considerar totes les dades d’un problema o bé operar amb elles sense tenir en compte el resultat.




Santiuste Bermejo, J. , y González-Pérez, J. (2005). Dificultades de aprendizaje e intervención psicopedagógica. Madrid: Editorial CCS.
Tàrraga Mínguez, R. (2012). Materiales educativos digitales para la intervención en estudiantes con dificultades de aprendizaje en matemáticas. DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, (23), 1-10.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada