Qui són els alumnes amb DAM?
“estudiants amb un nivell d'intel·ligència
normal, que no presenten cap altra síndrome o dèficit que expliqui el seu baix
rendiment en matemàtiques, però que malgrat això segueixen trobant dificultats
intrínseques per a l'acompliment matemàtic” (Tàrraga, 2012)
Santiuste i González-Pérez (2005) estableixen les
dificultats més comunes d’aquests infants:
- No establir la relació número /objectes.
- No comprendre que un sistema de numeració està format per grups iguals d’unitats que donen lloc a unitats d’ordre superior.
- No comprendre el valor posicional de les xifres dins d’una quantitat.
- No descobrir la relació dels nombres dins d’una sèrie
- Mostrar alteracions en l’escriptura dels nombres (omissions, confusions, reiteracions, escriptura de nombres en mirall o invertits, etc.)
- Manifestar dificultats en l’estructura espacial de les operacions o en la comprensió de les accions correctes que ha de realitzar.
- Confondre els signes.
- No conèixer les operacions necessàries per resoldre un problema.
- No considerar totes les dades d’un problema o bé operar amb elles sense tenir en compte el resultat.
Santiuste Bermejo, J. , y González-Pérez, J. (2005). Dificultades de aprendizaje e
intervención psicopedagógica. Madrid: Editorial CCS.
Tàrraga Mínguez, R. (2012).
Materiales educativos digitales para la intervención en estudiantes con dificultades
de aprendizaje en matemáticas. DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, (23),
1-10.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada