diumenge, 12 de juny del 2016

L’informe Warnock


L’informe publicat l’any 1978, establí una concepció diferent de l’Educació Especial.
A mode de síntesi, les següents premisses esdevingueren el marc conceptual.
  • Tots els infants tenen necessitats educatives
  • Tothom té dret a l’educació
  • Cap infant serà considerat ineducable
  • La finalitat de l’educació és la mateixa per a tothom.
  • L’educació inclusiva consisteix a respondre a les necessitats educatives especials per assolir objectius comuns
  • No existeixen dos tipus d’infants: normals i especials
  • Les necessitats educatives especials formen un continu de necessitats
  • L’educació especial s’entén com un continu de prestacions, la qual cosa implica un procés
  • Els suports especials són addicionals als ordinaris, no alternatiu o paral·lel
  • El suport ha de dependre de la necessitat, no de la categoria del dèficit  diagnosticat

Aguilar Montero, L. A. (1991). El informe Warnock. Cuadernos de pedagogía, (197), 62-64.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada