L’informe publicat l’any 1978, establí una concepció diferent de l’Educació Especial.
A mode de síntesi, les següents premisses esdevingueren el marc conceptual.
- Tots els infants tenen necessitats educatives
- Tothom té dret a l’educació
- Cap infant serà considerat ineducable
- La finalitat de l’educació és la mateixa per a tothom.
- L’educació inclusiva consisteix a respondre a les necessitats educatives especials per assolir objectius comuns
- No existeixen dos tipus d’infants: normals i especials
- Les necessitats educatives especials formen un continu de necessitats
- L’educació especial s’entén com un continu de prestacions, la qual cosa implica un procés
- Els suports especials són addicionals als ordinaris, no alternatiu o paral·lel
- El suport ha de dependre de la necessitat, no de la categoria del dèficit diagnosticat
Aguilar Montero, L. A. (1991). El
informe Warnock. Cuadernos de pedagogía, (197), 62-64.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada