dijous, 9 de juny del 2016

Motivació

La motivació és un element clau en el procés d’ensenyament aprenentatge, en aquest sentit,  a continuació seguint a Mallart (2007)  es fa una síntesi  dels elements que esdevenen més significatius a l’hora de promoure l’aprenentatge.
  • Motivar, és predisposar positivament a l'alumne cap a l'esforç.
  • L'aprenentatge sense motivació és irrealitzable, i esdevé cabdal en totes les seves fases, no sols al principi
  • La motivació ha de venir del mateix alumne, però en cas que no sigui així, és tasca del mestre incentivar-la
  • Cal utilitzar finalitats properes, enfront de les remotes
  • Cada alumne és diferent, allò que motiva a un no té per què fer-ho amb un altre
  • L'entusiasme i motivació del mestre, són els incentius més eficaços
  • Cal tenir altes expectatives amb l'alumnat, en tant que condicionen els resultats dels alumnes
  • Tasques noves enfront tasques repetitives, que es trobin a la ZDP i que sorgeixin dels interessos dels infants




Mallart i Navarra, J. (2007). Didàctica de la motivació com a motor de l'aprenentatge en una pedagogia humanista. Revista Catalana de Pedagogia, 75-99.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada