La motivació és un element clau en el procés d’ensenyament
aprenentatge, en aquest sentit, a
continuació seguint a Mallart (2007) es
fa una síntesi dels elements que
esdevenen més significatius a l’hora de promoure l’aprenentatge.
- Motivar, és predisposar positivament a l'alumne cap a l'esforç.
- L'aprenentatge sense motivació és irrealitzable, i esdevé cabdal en totes les seves fases, no sols al principi
- La motivació ha de venir del mateix alumne, però en cas que no sigui així, és tasca del mestre incentivar-la
- Cal utilitzar finalitats properes, enfront de les remotes
- Cada alumne és diferent, allò que motiva a un no té per què fer-ho amb un altre
- L'entusiasme i motivació del mestre, són els incentius més eficaços
- Cal tenir altes expectatives amb l'alumnat, en tant que condicionen els resultats dels alumnes
- Tasques noves enfront tasques repetitives, que es trobin a la ZDP i que sorgeixin dels interessos dels infants
Mallart
i Navarra, J. (2007). Didàctica de la motivació com a motor de l'aprenentatge
en una pedagogia humanista. Revista Catalana de Pedagogia, 75-99.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada