Lund i Ducham
(1988) ens donen algunes pautes, per observar i enregistrar, i així poder
avaluar les funcions comunicatives dels infants.
- Quines activitats fa cada dia de la mateixa manera?
- Descriu la participació de l’infant en aquestes activitats
- Quan penses que es comunica millor? Amb qui i amb quines activitats?
- Penses que té problemes de comunicació? Descriu-los
- Quan té més problemes de comunicació?
- Quines són les activitats preferides de l’alumne?
- Amb quines persones es troba més a gust?
- Com aconsegueix allò que desitja?
- Quines són les coses per les quals demana o s’interessa?
- Inicia espontàniament activitats i converses? Amb el companys? Amb adults?
- S’introdueix en la conversa o joc que altres infants han iniciat?
- S’adapta fàcilment al ritme de treball de l’aula?
- Es troba millor en activitats estructurades que en activitats lliures?
- Sembla confós en determinades ocasions? en quines circumstàncies? amb qui?
- Observacions
Pauta d’observació
per alumnes amb retard de la comunicació i el llenguatge adaptada de:
Lund, N. J., &
Ducham, J. F. (1988). Assessing Children’s Language in Naturalistic Contexts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada