dimecres, 8 de juny del 2016

Observació de la comunicació


Lund i Ducham (1988) ens donen algunes pautes, per observar i enregistrar, i així poder avaluar les funcions comunicatives dels infants.
  • Quines activitats fa cada dia de la mateixa manera?
  • Descriu la participació de l’infant en aquestes activitats
  • Quan penses que es comunica millor? Amb qui i amb quines activitats?
  • Penses que té problemes de comunicació? Descriu-los
  • Quan té més problemes de comunicació?
  • Quines són les activitats preferides de l’alumne?
  • Amb quines persones es troba més a gust?
  • Com aconsegueix allò que desitja?
  • Quines són les coses per les quals demana o s’interessa?
  • Inicia espontàniament activitats i converses? Amb el companys? Amb adults?
  • S’introdueix en la conversa o joc que altres infants han iniciat?
  • S’adapta fàcilment al ritme de treball de l’aula?
  • Es troba millor en activitats estructurades que en activitats lliures?
  • Sembla confós en determinades ocasions? en quines circumstàncies? amb qui?
  • Observacions

Pauta d’observació per alumnes amb retard de la comunicació i el llenguatge adaptada de:
Lund, N. J., & Ducham, J. F. (1988). Assessing Children’s Language in Naturalistic Contexts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada